Online-reklám
Anna és Balthasar Reiter vásárol egy kis tejüzemet a bajor-sváb Mertingenben. Ez alapozta meg a Mertinger család vállalkozói sikerét és a mai tejfeldolgozást. Georg Reiter két fia az 1923-as házasságából származik.
Balthasar Reiter korán meghalt. Két évig tartó gyász után Anna Reiter-t 1938-ban feleségül vette Georg Zott. Ez lesz a vállalat névrokonja, amelyet akkor is "Dairy Mertingen Georg Zott" -nak hívtak.
Az 1940-es években a friss tej, a vaj, az Edami sajt, a Limburger, a Romadur, a joghurt, a csokoládé törzs és a fagylalt volt a Zott termékpromóciója. A napi tej mennyisége akkoriban 12 000 liter volt.
A fia, Georg Reiter, aki az első házasságából született, 1953-ban feleségül vette Frieda Ruppertet. A család második generációja belép a tejfeldolgozásba. Frieda Reiter fáradhatatlanul támogatja a férjét a vállalat bővítésében, és együtt sikeresen bővítik a termék választékot.
Georg Reiter előrelátó vállalkozónak számít. A terjeszkedés öröme személyre szabott, és tükröződik a tejtermelés folyamatosan növekvő tejfeldolgozási volumenében. Már 1970-ben a napi tej mennyisége körülbelül 80 000 liter. Hamarosan a főüzem el fogja érni a kapacitását, és 1970 májusában egy új, saját gyümölcstáblával ellátott tejüzem épül közvetlenül az eredeti épület mellett. 1972 tavaszán fokozatosan áthelyezésre kerül sor. A tervezés kezdetétől eddig a lépésig a tej mennyisége megháromszorozódott.
A Zott folytatja növekedési pályáját, és átveszi a Hans Schlyer tejüzemét a bajor Günzburg városában. Körülbelül 70 alkalmazott termel nagyrészt UHT-tejet.
A Zott lesz a technológiai vezetője a "kávéfehérje" aszeptikus töltésében. Ezzel az új termékkel a Zott felméri a technológiai úttörő munkáját, és megalapozhatja az adagolható krémet a német piacon.
A "The Big Allgäu" szlogennel a Zott 60 különféle termékkel volt jelen a hűtött polcokon és értékesítési pultokban. A kiemelkedő német népi színész Maxl Graf szimpatikus hirdetési nagykövetként jelenik meg a változatos gyümölcs joghurtok körében az egész család számára.
Abban az időben senki nem ismeri a kávé joghurtot. A „Zott Mocca” 1978-ban nagy szenzációt keltett.
Günzburg is meghatározza a jövő tanfolyamát. Így épül fel a Schweyer Dairy, a Günzburg ipari térségben. Az új helyszínen megkezdődik az Emmentaler sajt és az ömlesztett sajt előállítása.
Christine és Georg Reiter, a harmadik generáció csatlakozik a tejtermeléshez és folytatja a családi történelmet. 1980-ban született meg a ma is kényeztető klasszikus a "Zott Sahne joghurt", valamint a hétvégi Jingles hétvégi érzése. A cég történelmében először nemzeti terjesztéssel érünk el egy terméket, 1986-ban megnyerjük a "Golden Sugarloaf"-ot - az élelmiszeripar Oscar-ját. Ebben az évtizedben a Tiramisu desszert specialitása és mozzarella-specialitásunk, a Zottarella szintén piacra kerül.
Günzburgban Zott, Schweyer és az Allgäu sajtot termelő St. Mang alapították meg a Zomát. Már 1983-ban a szárító üzem megépítése a tejtermelés mellett elkezdődött, amelyet a közelmúltban az ipari területre helyeztünk át. Az új szárító üzemmel a feldolgozóipar számára a növényi por előállítását segíti.
A cég saját serleges felvonójának üzembe helyezése a mertingeni székhelyen jelentősen megnövelte a csomagolási kompetenciát. A közvetlen nyomtatási folyamat a 2000-es évekig tart. 2006 után, a csészéket egy modern, kiváló minőségű öntvény-címkézési eljárásban elkészítik, ami még több lehetőséget kínál a dekorációs csomagolásban.
A vasfüggöny lebontásával nyitnak az új szövetségi államok és Kelet-Európa felé. Mindaddig, amíg a következetesen lehűtött elosztás sikeres lesz, olyan termékeket szállítunk, amelyek hosszú távon hűtésre nem kerülnek. A következő években megnyitották az értékesítési irodákat Csehszlovákiában (1991), ma Szlovákiában, Wroclawban Lengyelországban (1992) és Csehországban (1993). A Zott Magyarország (2002) megalapításával a kelet-európai értékesítési irodák egyelőre teljesek.
A Mertinger még mindig növekszik. Az egyes termelési területek fokozatos üzembe helyezése után az 1980-as évek végén, a Mertingeni tavasszal, a saját gyümölcstechnikát magában foglaló "Werk 2" új termelési üzemet nyitja meg. Több éven át a projekt fázisai alatt a korábbi szülői növény a fák homlokán lévő zöld mezőre költözik.
Diabetikus öröm a gyerekeknek – a klasszikus "Monte" megszületik. A tejszín, a csokoládé és a mogyoró finom kombinációja Németország legeredményesebb kategóriája lesz. Mert Monte "jó benne, jó, jó hangulatban" - és még ma is.
Lengyelországban a nagy áttörés a "Jogobella" gyümölcs joghurt bevezetésével jött létre. A Jogobella brand koncepcióját kifejezetten a lengyel fogyasztók számára és a helyi ízlésnek megfelelően alakították ki. Később az extra nagy darabok fogalmát Közép-Európa számos országába szállítják.
A gyümölcs joghurt szegmensben elért sikertelenség miatt elhatározzuk, hogy a lengyel piacra gyümölcs joghurtot hozunk létre. Elkötelezzük a szerződést az első lengyelországi Opole-i külföldi gyártóüzemünk megszerzésére. Azonnal el kell kezdeni a felújítást és a bővítést. Már 2000 tavaszán az első joghurt csészék jönnek a gyártósorról.
A cég logója megváltoztatja az arcát. A kezdetektől "Élvezze az A-tól Zottig" szlogennel szemben mostantól a "Zott - Die Genuss-Molkerei". Mostantól az élvezet és a minőség még inkább az előtérbe kerül és a cégnévben jól hangzik.
A fejlesztés és a minőség mindig központi szerepet játszik. A még több kompetencia és innováció érdekében az új fejlesztési és minőségi központot a legkorszerűbb létesítményekkel bővítik májusban Mertingenben.
Munkatársaink a mi potenciálunk. Mertingenben (2011) és Günzburgben (2013) megnyitjuk a Zott Aktiv-Centers for Health Promotion-t. Márkánk a Monte meghódította a Facebook-ot, és rövid idő alatt megdöntötte a 400.000-es kedvelést. A "Bayerntaler" új nemzetközi sajtmárkája bajor környezetben és sok élményben részesül.
Egy másik mérföldkövet is elértek. Mint a 100. vállalat, megkapjuk a Verband Lebensmittel ohne Gentechnik eV "Ohne GenTechnik" pecsétjét. A "Zottarella" márkánk akkor volt az első német és csak is egyetlen nemzetközi mozzarella márkája, amely megfelel a géntechnológia nélkül. Röviddel ezután átállítjuk Bayerntalers termelésünket a GMO-mentes és takarmány nélküli importra. Gourmet tejüzemünk nemzetközi orientációjának hátterében a nevünket "Zott SE & Co. KG" -re változtatjuk. Zott családunk a lengyel márkakereskedő Bacha Polska megvásárlásával nő.
A "Zott Quality Milk Passion" program részeként első ízben a tejtermünk az Arany Tej mellkása díját a Best of the Best-nak ítéli oda. A verseny minden második évben megkezdődik.
1926 óta működik a Genuss-Dairy és 90. évfordulóját 2016-ban ünnepli. Szép alkalom arra, hogy az egyik klasszikusunkat, a Zott krém pudingot, egy arany különkiadással szenteljük meg.
Ebben az évben alapították a Zott Vietnam Company Limited-et, amely a Zott Holding 100%-ánál több alkalmazottat foglalkoztat. Másodszor a cég történetében a Zott elnyerte a Golden Sugarloaf-ot, az élelmiszeripar Oscarját.